panama2017.reismee.nl

Weer thuis

Dinsdagavond 9 mei nog gekeken naar de bergen van Olympic Peninsula (Washington State, USA) en naar de meeuwenvergadering op de pier aan de overkant. Pas rond middernacht weg uit Victoria. Tegen vieren ’s morgens maakte Jan een foto van een vuurtoren ten noorden van Vancouver, tussen vijf en halfzes gingen we onder de Lions Gate Bridge door en halfzeven aankomst bij Canada Place in Vancouver. Onze disembarkation groep was Groen 6 en daar stond 10:10 bij, maar toen zaten we al in de bus, dus het ging vlot. Die bus bracht ons naar YVR, het vliegveld in Richmond, ten zuiden van Vancouver. Koffie gedronken en daarna ingecheckt en door security. We mochten de Premium Plaza lounge in die KLM onder andere deelt met een aantal Chinese maatschappijen (dat deel van de lounge lijkt op een ouderwetse fabriekskantine). De vlucht was vertraagd, we vertrokken een klein uur later dan gepland. Dwars over Canada en Groenland, ten noorden van IJsland en de Faeröer en Shetland Eilanden op naar Nederland. Precies op tijd geland (na 8:30 vliegen). We hadden opnieuw pech qua huisjes, maar voor Jos gezocht en 71 en 72 komen naar Houten binnenkort. Op Schiphol even ontbijtje gehaald voor vrijdag en gewacht op de Valk-bus. Ik dacht dat er een of andere demonstratie was, maar het bleek dat er een rij van honderden mensen stond voor bussen naar de Keukenhof J. We hebben allebei een stuk gereden en waren tegen twee uur thuis. Volgehouden tot een uur of zeven, halfacht en toen naar bed en vanmorgen om halfzes opgestaan. Boodschappen gedaan, printer weer aan de print gekregen, koffiezetter doet het ook weer en nog wat van die dingetjes opgelost. Dit zijn de laatste foto’s. Als het fotoboek klaar is, zal ik het er bij zetten, dan krijgen jullie nog een keer een berichtje.

Allemaal bedankt voor de reacties en voor de felicitaties voor ons huwelijksjubileum en Jan’s verjaardag (en voor de kaartjes die thuis klaar lagen).

Tuesday night seagulls and Olympic Peninsula, Wednesday morning before 4 am a lighthouse near Vancouver, Lions Gate Bridge a little later and arrival before 7 am. Shuttle to the airport and delayed flight to Amsterdam (one hour), across Canada and Greenland and north of Iceland, de Faeröerand Shetland Islands to Amsterdam. Arrival on time. Home around 2 pm with a jetlag! When the photobook is ready I will send you the last link.

Thanks for the birthday and anniversary wishes..